Niš je postao prvi grad u Srbiji (van Beograda) koji je uveo električni tramvaj 1930. godine.
Tramvaji su saobraćali na dve linije, spajajući centar grada sa tvrđavom i Niškom Banjom.
Iako su prestali da voze 1958. godine, tramvaj ostaje simbol modernizacije grada.
Tramvaj je bio izrađen zahvaljujući novcu iz Nemačke, za ratne reparacije iz Prvog svetskog rata. Ugovor o reparaciji je potpisan 8. novembra 1922. godine. Suma od 21.274.928 dinara plaćena je za postavljanje pruge, tramvaja i tramvajske stanice. Zajedno sa time, izgrađene su dve električne stanice i mreža električne energije je proširena po gradu.

Tramvaji su stigli u Niš 31. decembra 1922. godine. Po monografiji Nišekspres 1958-1978 i niškoj urbanoj legendi, to su bili polovni tramvaji iz Berlina ali se ne zna ni marka ni tip. Po knjizi ing. Nenada Govedarovića Tramvaji u Srbiji 1892-2008, to su bili novi tramvaji marke „HAWA“ ali se opet ne navodi tip.
Udruženje ljubitelja niških tramvaja je pronašlo originalne putne naloge na kojima piše da su tramvaji marka i tip: Bergman a da je snaga u Ks: 55 + 55.