Поскупљење полисе осигурања за 22,2 одсто неминовно ће подићи цене регистрације аутомобила и за неколико хиљада динара.
Чињеница је да ће повећање најмање осетити грађани који возе скромније аутомобиле. Тако ће за регистрацију која је до сада била око 20.000 динара поскупљење бити око 2.600 динара, а цех за грађане који возе луксузније аутомобиле износиће минимум 5.000 динара више.
Да бисте израчунали колико ће вас стајати наредна регистрација морате да знате колико вам кошта полиса. Имајте у виду да полиса није у свим осигуравајућим кућама иста и да цена варира и до 5.000 динара.

Цитроен Ц2 Полиса осигурања се креће од 11.800 до 14.600 динара. Са поскупљењем од 22,2 одсто биће увећана за око 2.620 динара.
Пежо 307 – Полиса осигурања се креће од 18.200 до 22.400 динара. Са поскупљењем од 22,2 одсто биће увећана за око 4.040 динара.
Фијат Гранде Пунто – Полиса осигурања се креће од 13.300 до 16.400. Са поскупљењем од 22,2 одсто полиса ће бити увећана за око 2.950 динара.
Тоyота Yарис – Полиса осигурања се креће од 11.800 до 14.600 динара. Са поскупљењем од 22,2 одсто биће увећана за око 2.620 динара.
Ауди А6 – Полиса осигурања се креће од 21.500 до 26.600 динара. Са поскупљењем од 22,2 одсто биће увећана за око 4.770 динара.
Неколицина осигуравајућих кућа ових дана су подигли цене полисе осигурања од аутоодговорности за око 22 одсто у просеку што је подигло и укупну цену регистрације. Поједина осигурања која нису променила ценовнике од 1. августа учиниће то наредних дана. Претходни пут цена полисе осигурања од аутоодговорности промењена је пре пуних осам година и то у јулу 2014. године.
Раст цена довео до поскупљења
Генерални секретар Удружења осигуравача Србије Душко Јовановић детаљно је појаснио разлоге поскупљења.
– Основни разлог поскупљења полисе осигурања од аутоодговорности јесте раст цене резервних делова условљен инфлацијом на светском нивоу. Ту је и раст цена услуга транспорта и процене штете, а значајна ставка која је утицала на поскупљење су и више цене радног часа у сервисима јер смо достигли цене које су актуелне у најразвијенијим европским државама – рекао је Јовановић.
Додаје да се укупна ситуација на тржишту аутомобила неповољно одражава на пословање друштава за осигурање у делу АО.
– Са једне стране, производе се све софистициранија и скупља возила, пре електрична, која су подложнија оштећењима, док са друге стране имамо евидентан скок цене половних возила на тржишту, која су репер за одређивање накнаде штета на возилима – додаје Јовановић.
Извор: Блиц/Курир