Отклоњена опасност од даљег цурења амонијака код Пирота

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Горан Весић изјавио је да је рано јутрос завршена операција претакања приближно 20 тона преосталог амонијака из цистерне која је исклизнула са шина код Пирота и њено одвожење на безбедну локацију у станицу Суково, што значи да на месту железничке несреће више нема цурења амонијака.

Илустрација, фото: пиксабај, архива
Илустрација, фото: пиксабај, архива

Претходно, цистерна број 13, из које је цурио амонијак, подигнута је дизалицама и враћена на колосек.

Весић је истакао да је операција подизања и враћања цистерне на колосек била високоризична, наводећи да су њом руководили представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Сектора за ванредне ситуације МУП-а и Штаба за ванредне ситуације града Пирота.

Министар је нагласио и да ће екипе које спроводе мониторинг квалитета земље, воде и ваздуха остати на терену док Штаб за ванредне ситуације не одлучи другачије.

Такође, екипе „Инфраструктуре железнице Србије“ настављају са поправком колосека да би се извршило подизање још три пуне преврнуте цистерне из којих није било цурења амонијака.

Весић је навео да су све остале цистерне које су остале после несреће на колосеку већ уклоњене, а подизање преосталих преврнутих цистерни на месту незгоде врши помоћни воз и друмска дизалица из Бугарске.

Он је напоменуо да је пре неколико дана замолио за помоћ потпредседника Владе Бугарске задуженог за економске политике и министра транспорта и комуникација Христа Алексиева.

Наши бугарски пријатељи одмах су упутили у Србију железнички помоћни воз и аутодизалицу са својим радницима. Српски и бугарски радници радили су неколико дана, и дању и ноћу, како би се прво уклониле цистерне које нису исклизнуле, а потом подигле и преточиле оне које су исклизнуле. Желим да им се захвалим на огромном труду и енергији. Посебно бугарским железничарима који су заједно са својим српским колегама радили и ризиковали живот као да је у питању њихова земља, рекао је Весић.

Министар је објаснио да због ризика обављања ове операције, није било могуће објављивати сваки детаљ и најављивати поступање.

Према информацијама предузећа „Инфраструктуре железнице Србије“, у колико се радови наставе по задатој динамици, пруга Ниш – Димитровград требало би да буде поново у функцији најкасније од 13. јануара.

Очекујем да у најкраћем року добијем извештај Комисије за истрагу коју сам формирао, као и извештај тужилаштва како би се утврдиле све околности под којима је дошло до несреће, закључио је министар.

Pročitajte i:

Najnovije vesti na portalu

Proglašeno je 11 izbornih lista

IZBORI – NIŠ 2024: OVO SU IZBORNE LISTE ZA ODBORNIKE

Hitno saopštenje

Evakuiše se celo naselje u Nišu zbog uklanjanja bombe

Obaveštenje

Od 25. aprila do 1. maja pojačana kontrola saobraćaja

Dobro došli

Tradicionalno ,,Veče Svrljižana u Nišu” – 17. maja